Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut d'Història de la Ciència

Nova publicació

03 oct. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Ciudad Pánico. Morfologías urbanas del horror

Coordinat per Ángel Sala y Jordi Sánchez-Navarro, el llibre comta amb la participació de Carlos Tabernero, membre de l'iHC i professor de la UAB.

Llibre oficial de SITGES / Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya

Publicat per Editorial Hermenaute

 

 

 

Ciudad Panico_Carlos Tabernero_IHC

Resum

Què tenen en comú l'onírica Venècia, la ciutat de la mort, amb Los Angeles, la ciutat dels somnis? La "Culta" Nova York amb "industrial" Detroit? Un suburbi dels Estats Units amb el centre de Roma? Tots ells són escenaris de la por contemporània. Cartografies del terror que prenen forma de ciutats. Laberints per a les angoixes del nostre temps. Les ciutats es reflecteixen en el gènere com a centres densos d'activitat humana, albergant tant somnis com malsons i proporcionant terreny fèrtil perquè els cineastes explorin emocions que només tenen sentit en el marc de la vida urbana. En aquests enfocaments, l'aïllament i l'alienació es converteixen en temes centrals.

Jordi Sánchez-Navarro parla en el primer capítol, de la representació de ciutats italianes llegendàries al cinema de terror i la seva relació amb el concepte del terror sublime.
Jorge Gorostiza analitza, a través dels noms i la morfologia urbana, com funcionen les ciutats imaginades i els pobles inventats a la ficció cinematogràfica.
Victoria Santamaría Ibor explora guetos i suburbis residencials en el seu capítol.
Com a símbol del col·lapse del segle XX, Detroit és l'escenari preferit del terror contemporani, analitzat per Lluís Rueda.
Ángel Sala ens convida a explorar els mil i un horrors de la ciutat total, les grans megalòpolis urbanes de la modernitat.
Antonio José Navarro ens porta en una molt especial cartografia espanyola de la por urbana.
Carlos Tabernero se centra en la representació de les ciutats abandonades.
El volum es tanca amb una selecció de pel·lícules breument comentades per Xavi Sánchez Pons i Ángel Sala.

Dins de